הדפסת אלבומים מעוצבים - איך למה וכמה?

הדפסת אלבומים מעוצבים - איך למה וכמה?

אלבום תמונות אוצר כל כך הרבה זיכרונות, רגעים של אושר, מפגשים בין אנשים אהובים. בעבר היו נוהגים להדפיס כל תמונה ולייעד את הטובות מבינן לאלבום בו היו משלבים תמונות מודפסות על ידי הדבקה או הכנסה לתוך ניילונית מיוחדת.
היום הרגלי הדפוס השתנו לחלוטין. לצד התפתחות הטכנולוגיה והמכשור המתקדם, החלו להדפיס פחות תמונות. רבות נותרות בנייד עצמו או מוקצות לצפייה על מסך המחשב או הטלוויזיה.
יש תמונות שמדפיסים לצורך
הגדלה ותלייה בחלל ואחרות מודפסות במעטפת המכונה אלבום תמונות דיגיטלי.
זהו האלבום מהדור החדש – לא עוד הדפסת תמונות ושילובן הפיזי באלבום אלא הדפסה שמראש כוללת את התמונות מודפסות בספר מהודר ומעוצב בהתאמה אישית. ניתן להדפיס לאחר טיול, לקראת אירוע חגיגי כמו יום הולדת, בר/ בת מצווה או פשוט כמתנה למישהו או לעצמכם.

אלבום מהדור הדיגיטלי

לאלבום דיגיטלי יתרונות רבים בהשוואה להדפסה שגרתית של תמונות ושילובן הידני באלבום. מעל הכל - נוחות. המשתמשים מורידים למחשב תוכנה מיוחדת או נכנסים לאתר און ליין שדרכו ניתן לעצב בזמן החופשי את האלבום. הם אינם מחויבים לבצע את סיום הפרויקט בתאריך מסוים ויכולים להתפנות עבורו מתי שמתחשק להם.
העיצוב עצמו הוא חוויה מיוחדת. אתרים המציעים שירות מעין זה מציעים אינספור פיצ'רים שהופכים כל אחד למעצב – גרירת התמונות, מיקומן ברחבי הדף, בחירת רקע בגוונים והדפסים שונים, עיטורים שמבליטים את התמונה או מעמידים אותה ב"אור" אחר, כיתובים בפונטים בגדלים ובגוונים שונים לתיאור החוויה, המצולמים, התאריך וכל זיכרון אחר שנלווה לכל תמונה.
כלומר, ההזדמנויות להצגת התמונות במסגרת האלבום הן רבות ובהתאמה אישית. זאת בהשוואה לרכישת אלבום קיים בו אין יותר מדי אופציות למיקום התמונות ולכן הוא נותר בעל מראה סטנדרטי יחסית.
בנוסף, ניתן ביצירת אלבומים דיגיטליים להקטין, להגדיל, להבהיר או להכהות כל תמונה בפילטרים שונים בעוד בהדפסה מוקדמת של תמונות יש להחליט על סוג ההדפסה ולאחר מכן, לא ניתן לשנות את התוצאה. בדיגיטל, עד שלא שולחים להדפסה, ניתן לבצע אינספור שינויים ולבחון את השילובים להשגת התוצאה המבוקשת.
אלבום דיגיטלי מוצע גם בשלל סגנונות וגדלים – ריבוע, מלבן, ניתן לבחור מספר דפים, גימור מאט או מבריק, כריכה רכה או קשיחה וכדומה. אפשר להדפיס כמה עותקים שתרצו ולבחור גם אילו תמונות יככבו על הכריכה הראשית ואילו בדפים הפנימיים.

 

מעצבים את התמונות בהתאמה אישית

הפלטפורמה עצמה מתבצעת מהמחשב האישי כך שלא צריך לטרוח בהגעה לחנות מסוימת וכדומה וגם המשלוח הוא עד אליכם. כדאי למצוא אתר אינטרנט עדכני שבאמת מציע מערכת גמישה, מהירה וידידותית לתפעול עם שלל אופציות לבחירה ברמת העיצוב וההדפסה.
בכל מקרה, שימו לב שהעלות של האלבום מושפעת מכמה פרמטרים מרכזיים: למשל, סוג הכריכה. לרוב כריכה קשיחה לפתיחה כמו בספר או בפתיחה שטוחה תעלה יותר מאלבום בכריכה רכה. כמו כן, מספר העמודים משפיע על העלות הסופית – ככל שיש יותר עמודים, באופן טבעי, ההדפסה תעלה יותר. גם גודל האלבום הוא פקטור במחיר – המידות שלנו משפיעות, ככל שהוא רחב וגדול יותר הוא יעלה יותר. שימו לב שברגע שבוחרים גודל אלבום וכריכה, לא ניתן לשנות פרמטרים אלה, לכן, החליטו מראש מה יהיו המידות המבוקשות וסוג הכריכה ועברו לשלב העיצובי. ניתן להחליף עיצובים תוך כדי עבודה וגם להוסיף עמודים ובסיום התהליך, לקבל מידע על המחיר הסופי של האלבום.

חשוב לבחור אתר שהוא גם בית דפוס המתמחים בהדפסות איכותיות ובעלי המכשור המתאים להדפסה בסטנדרט הגבוה ביותר. כך תדעו שבאלבום שלכם בידיים הטובות ביותר.