הדפסה על גבי שמשונית

שמשונית היא כלי שימושי ורב ערך בכל הנוגע לעולם הדפוס, כאשר במיוחד כאשר מחפשים הדפסה על גבי שמשונית באופן מקצועי לצרכים פרסומיים - בין אם לקמפיינים זמניים ובין לשימוש ארוך טווח, כדוגמת שלטי חנויות, מסעדות וכיוצא בזה. למעשה מכל האפשרויות העומדות לרשות בעלי עסקים בתחום הדפוס העמיד, שמשונית היא הפופולרית ביותר, ומיד נסביר מדוע.

מה כל כך מיוחד בשמשוניות?

הדפסה על גבי שמשונית נחשבת לאפשרות האהובה והפופולרית ביותר לצרכים עסקיים בסדרי גודל משמעותיים, וזאת לרוב משלוש סיבות עיקריות: הראשונה - מחירים זולים ביחס לשיטות דפוס וחומרי גלם אחרים, השניה - אלסטיות וקלות תליה באופן שאינו מצריך התקנה מיוחדת הכרוכה בעלויות גבוהות, והשלישית - עמידות רבה בתנאי חוץ קשים, לרבות רטיבות, שמש ישירה ורוחות חזקות. הצבעים המודפסים על גבי השמשוניות הם עזים וחיים, וניתן להדפיס תמונות גם ברזולוציות גבוהות וברמות דיוק איכותיות להפליא. השמשונית עצמה אינה נקרעת כמעט אף פעם, וכן הצבע עצמו נותר חזק ובולט גם לאחר זמן ממושך בתנאי מזג אויר שונים.

שיטת ההדפסה

הטכניקה המקובלת לביצוע במקרים של הדפסת שילוט על שמשונית היא ההדפסה הדיגיטלית, ומשמעות הדבר היא שהתוצר הסופי ייצא מדויק ומושלם, ממש כמו בדף הדפסה בודד היוצא ממחשב בבית או במשרד. אם בעבר היה מקובל לראות לפעמים אותיות שאינן ממולאות היטב בצבע, באופן שקצת "יוצא מהקווים" בהדפסה, הרי שהיום ניתן לראות זאת כבר פחות ופחות עד כי ממש קשה למצוא מקרים שכאלה, בשל רמות הדיוק הגבוהות שמתאפשרות בזכות שיטת הדפוס הדיגיטלי - על גבי שמשוניות בפרט ועל סוגי בדים ומשטחים אחרים בכלל.

גדלים

בין אם אתם מחפשים הדפסת שילוט על גבי שמשונית ובין אם אתם מעוניינים לבצע הזמנה של תוצר ארוך טווח, כדאי לדעת כי טווח הגדלים הוא למעשה רחב ומגוון מאד. אמנם על פי רוב נהוג להזמין שמשוניות בגדול סטנדרטי של 200 × 85 ס"מ לרול-אפ, או סדר גודל של 5-10 מ"ר לצרכי שילוט נפוצים, אך למעשה ניתן להתאים את השמשונית לכל צורך ואף צורה - אם לצורך חיפוי אזור והגנה מפני השמש או הגשם, אם לשם הצבה על בנייני ענק ואם לכל צורך אחר. בנוסף, כדאי לדעת כי ישנן רמות עובי שונות בשמשוניות, וכדאי לקחת זאת בחשבון בעיקר בסוגיות הקשורות לעמידות השמשונית (ולמיקומה), כמו גם לקושי האפשרי שעשוי להתעורר בעת תלייתה, בשל המשקל.

מחירים

כמובן שבהתאם לשלל הפרמטרים שצוינו לעיל, מחיר ההדפסה הסופי עשוי להשתנות ממקרה למקרה באופן ספציפי, אך על פי רוב הדפסת שילוט על גבי שמשונית תעלה סביב ה- 100 שקלים למ"ר בודד. במקרים של כמויות שמשוניות גדולות, עובי הבד או מורכבות ההתקנה למשל, המחירים לרוב ישתנו לכאן או לכאן, ולכן מומלץ לערוך סקר שוק ובדיקה מקיפה של בתי הדפוס השונים, לפני שבוחרים במקום כזה או אחר. אחרי הכל, אלו הם הפנים של העסק או הארגון שלכם, וחשוב לבצע את ההדפסה על הצד הטוב ביותר, כך שהיא תעביר את המסר שלכם לקהל הרחב באופן מושלם.